OP Z'N KOP

In onze aanpak staat de relatie met bewoners centraal. U bepaalt immers niet hoe zij hun huis verwarmen. Dat bepalen bewoners zelf. Hoe krijgt u ze dan toch mee? Daarover adviseren wij en daarbij helpen we u ook. Omdat bewoners zelf beslissen en u alleen kunt adviseren, noemen wij dat ‘participatie op z’n kop’.

Niemand herinnert zich hóe, maar ergens in de achterliggende decennia is een kloof ontstaan tussen overheid en inwoners. We kijken met zijn allen in de diepte. Daar wordt die kloof niet smaller van. Wij gaan een brug bouwen. En daarna lopen wij eroverheen. Hoe angstaanjagend dat ook is.

Wie een relatie wil moet investeren. Zijn best doen, tegemoet komen, de hand reiken. Wij nemen deze gezegdes letterlijk. Daarbij zijn allerlei producten en diensten denkbaar. Wij zullen altijd kiezen voor maatwerk en herkenbaarheid, zodat u als afzender bekend staat en zelf de relatie met bewoners bouwt. 

delen    

Stadsgesprek
Deskundigen aan tafel, professioneel begeleid, zetten de kaders neer en bewoners reageren via stellingen of de zaalmicrofoon. Dit kunnen we eventueel live streamen zodat mensen vanuit huis kunnen reageren en u een registratie van de bijeenkomst overhoudt. Deze vorm is passend als u met de hele gemeente het gesprek aan wilt gaan.

Bewonersbijeenkomsten
Stamppotmaaltijd met tafelkleed-notulen, het stellingenspel met ons keuzewiel, de woningen-wandeling, we bieden een scala aan modellen waarmee u kleine groepen aan het denken en praten brengt. Afhankelijk van wat past in uw gemeente.

Evenementen
Een marktcontainer met inductiekookdemo of een rijdende windwachter, of welke andere invalshoek ook, wij hebben ruime ervaring met de organisatie van evenementen rond de energietransitie. Dit past op de dag van de duurzaamheid, of bij een kick off, of op een ander moment dat u wilt markeren.

Alles gedocumenteerd
Mensen inspireren is één, ze vasthouden is een tweede. Wij produceren naslagmateriaal, een bewaarmap, infographics, kortom: alles wat uw bewoners op de bank nog eens na willen lezen en aan willen strepen. Uiteraard is alles ook op uw website terug te vinden.

Identiteit
Verstop uw energietransitie niet tussen de WMO-informatie, de WOZ-belastingpagina en de nieuwbouwprojecten! De energietransitie vraagt om een stijl die herkenbaar is, nog lang meegaat en zich onderscheidt van de ‘dagelijkse dingen’. Een duidelijke identiteit geeft bovendien ruimte om samen met uw partners vanuit één stijl te communiceren.

Website
Vanzelfsprekend wilt u een digitaal platform waar inspiratie en interactie mogelijk zijn. Zo ontstaat een plaats waar u als gemeente de communicatie kunt bundelen met die van uw partners in de transitie. 

Fotografie en video
Sinds we allemaal een smartphone hebben lijken we allemaal wel fotograaf. Helaas hebben we niet allemaal een fotografen-oog. Bovendien hebben we eigenlijk iets anders te doen dan foto’s maken. We adviseren altijd een professional in te schakelen om bijeenkomsten en evenementen vast te leggen. Zo ontstaat een fotobank waaruit u elk moment kunt putten, die gevuld is met uw bewoners en uw locaties. Dit draagt bij aan de herkenbaarheid.

Meetbaarheid
Wij houden van nuttig communiceren. Dus meten we wat we doen. Hoeveel mensen hebben uw media gezien, uw socials bekeken en gedeeld, wie kent de campagne, wie hebt u bereikt, hoeveel bewoners heeft u gesproken op de avonden? Door alles te monitoren en te administreren hebben we voor u altijd de actuele status in beeld. En kunnen we bijsturen als dat nodig is.

En natuurlijk ook nog…
Zichtbaarheid vergroot de kans dat uw boodschap aanslaat. Het ondersteunt de aankondiging van uw evenementen en het kleurt de bewonersbijeenkomsten. Natuurlijk leveren we spandoeken, roll up banners, beach flags, misschien een beurswand. Stoepborden, abriposters, lantaarnpaalborden alles wat u nodig heeft om de energietransitie een feest voor bewoners te maken.